Site Rengi

BilgiliUsta.com | Aradığınız Her Bilginin Adresi.

Kortizon Rehabilitasyonunda Ödem Neden Oluşur ?

  • 24 Haziran 2021
  • Kortizon Rehabilitasyonunda Ödem Neden Oluşur ? için yorumlar kapalı
  • 90 kez görüntülendi.
Kortizon Rehabilitasyonunda Ödem Neden Oluşur ?

Kortizon Rehabilitasyonunda Ödem : Kortizon, bir öteki ismi ile böbreküstü bezlerinde oluşan bir hormon türüdür.Kortizonun en ehemmiyetli görevi, beden içinde kan ve şekerin sentezi ile bedende en zorunlu olan proteinin dağılınarak bölmesini sağlar. Kortizon her fertte değişiklikler ve farklılıklar gösterir.Gün içinde kortizon beden haznesinde salgıladığı hormonlar ile kan seviyesini ,şekeri ve zorunlu yapı taşlarının kumpasa […]

Kortizon Tedavisinde Ödem Neden Oluşur ?Kortizon Rehabilitasyonunda Ödem : Kortizon, bir öteki ismi ile böbreküstü bezlerinde oluşan bir hormon türüdür.Kortizonun en ehemmiyetli görevi, beden içinde kan ve şekerin sentezi ile bedende en zorunlu olan proteinin dağılınarak bölmesini sağlar. Kortizon her fertte değişiklikler ve farklılıklar gösterir.Gün içinde kortizon beden haznesinde salgıladığı hormonlar ile kan seviyesini ,şekeri ve zorunlu yapı taşlarının kumpasa girmesini sağlar. Kortizon oranı çoğaldığı sürece beden ısısında bir ekip farklılıklar alana kazanç. Kortizon zayıf şahıslarda ve kilolu şahıslarda değişik bir izlenim yaratır. Hatta kilolularda kortizon ölçüsünün daha fazla çoğalış gösterdiği gözlemlenmektedir.

Kortizon Tedavisinde Ödem Neden Oluşur ?Ödemin oluşmasını kortizon hastalarının kullandığı ilaçların dozu ile alakalıdır.Kortizonun en çok çoğaldığı saatler sabah saatleridir. Uyku esnasında bedenin saatlerce hareketsiz kaldığı yarıyıllarda kortizon salgısı daha fazla artmaya başlar.Birde stresin baş gösterdiği vaziyetlerde başka bir deyişle asaplı anlarda bu ölçünün öteki günlere oranla daha fazla çoğaldığını söylenebilmektedir. Böbreküstü bezlerinde salgılanan kortizon fazla çoğalış gösterdiği zaman bu şahısta istem dışı yerlerde rahatsızlıklar gösterir. Bedenin rastgele bir bölgesinde ağrı oluşabilir. Kabarıklıklar ve muhtelif morarmalar ten üzerinde belirmeye başlar. Bu gidişatta böbrekler bundan fantastik derece negatif etkilenmiş olabilir. Bunu fark ettiğiniz an itibari ile hemen bu vaziyeti sağlık kurumuna giderek,doktorunuza bildirmeniz,zorunlu muayenelerin yapılmasını sağlamanız gerekir. Umursamama gidişatında kortizon hastalığınız ilerleyebilir ve bundan öteki uzuvlarda hasar görebilir.Kortizonun bedende ödem yaratması gidişatında ciddi rahatsızlıklar izleyebilir.

Kortizon Tedavisinde Ödem Neden Oluşur ?Kortizon her insanın bedeninde vardır. Böbreküstü bezleri salgılandıkça bu hormon da çoğalır. Bu surattan kortizonu bedenden tamamen atmak olası değildir.Kortizon balansını sağlamanın tek yolu ,yediklerimiz ve içtiklerimizdir. Bunlara dikkat ettiğimiz sürece beden bu hormonu dengeleyecek ve sıhhatli işlevselliğini sürdürecektir. Özellikle böbrek hastalarının yiyecek dayanaklarına daha özen göstermeleri,akışkan tüketimini yerinde yapmaları gerekir. Böbreklerin daha sıhhatli bir biçimde çalışması için,bol ölçüde akışkan alınmalı ,meyvelerden ve sebzelerden bolca harcanmalıdır. Yağlı besinler ve karbonhidratı fazla olan yiyecekler,unlu ,şekerli fazla tuzlu gıdalardan uzak durulmalıdır. Özellikle tuz alımı eksiltilmelidir.Tuz alımı eksiltildikten hemen sonra potasyum bakımından zengin yiyecek öğeleri hazırlanmalı ve beslenmeye özen gösterilmelidir. Günde en az  2 litre kadar su alımı ,kortizonun dışa atılması için tesirli usuldür. Bununla birlikte en çok sebze ve meyve ağırlıklı beslenilmelidir.Peki kortizon rehabilitasyonunda ödem neden oluşur ? Ödem kalıcı mıdır yoksa bu şişiklikler kısa bir zamanlığına mı bedende depolanır? Bizlerde sizlere ödeme neden olan kabarıklıkların asıl sebeplerinden laf etmek istiyoruz.

Kortizon Tedavisinde Ödem Neden Oluşur ?Kortizonda ödem yaradılışı rehabilitasyon sırasında hekim tarafından verilen ilaçlarla nüksetmeye başlar. İlacın dozuna göre kabarıklıklar çoğalır ve ya eksilir. Bu ilacın yan tesiridir. Rehabilitasyon süresi ne kadar ise o vakit içinde yüzde,yanaklarda kollarda ellerde şişmeler oluşacaktır. Ayrıca iştah artımı artacak ve istenmeyen kilolarda alana gelecektir. Bunları yasaklamanın tek yolu beslenme kumpasına önemsemeli ve hekimin size önerdiği listeye itina ile geçim sağlamanızdır. Aksi takdirde ödem ve istenmeyen kilolar çoğalacak ve bu vaziyet sizi rahatsız etmeye devam edecektir.

Kortizon Tedavisinde Ödem Neden Oluşur ?Kortizon rehabilitasyonu süresince ödemli gidişatların içinde olmanız banal bir vaziyet olarak kabul edilmektedir. İlaç rehabilitasyonu bittiği zaman bir kaç ay şişlikler kalacak ve usulca kortizon dışa atılarak ödemin de eksilmesine katkıda bulunacaktır. Şayet bir kortizon hastası iseniz,hekimin direktiflerine uymalı,ilaçlarınızı saatinde almayı öğrenmeli,günlük egzersizliklere devam etmeli,en ehemmiyetlisi nasıl beslenmeniz gerektiği hakkında bilgilere dayalı bir biçimde bu zorlu süreci atlatmalısınız. Sıhhatli günler dileği ile.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ